zondag 23 februari 2014

achter de schermen (39)

Tineke, Frans,

Naast gepasseerd ben ik oprecht verbaasd dat jullie opnieuw het verkiezingsdebat gaan leiden.
Het lijkt een beetje een makkelijke keus: die kunnen dat wel. Dat is ook zo, een debat leiden, daar zijn jullie heel goed in.

Maar jullie zijn er de laatste vier jaar helemaal niet bij geweest, bij de dorpspolitiek. Jullie weten helemaal niet hoe het is gelopen, gegaan, wat iedereen heeft gezegd en gedaan. Waar het over ging. Ik heb jullie in elk geval nooit gezien.

Daarom verontrust het me. Het debat zal weer gezellig en vriendelijk worden, met vergezichten, waar het heen moet met de Heuvelrug. Terwijl het tijd wordt voor een wat serieuzer debat, inclusief factchecking, om het niveau van de dorpspolitiek wat omhoog te tillen. Anders kunnen de heren -dames zijn er niet- weer vrolijk ins blaue hinein filosoferen, zonder rekenschap te geven van de afgelopen vier jaar.

Daarom doe ik een beroep op jullie de hulp in te schakelen van de journalisten die er de afgelopen vier jaar wel bij waren en jullie van kennis en  debatmunitie kunnen voorzien. Dat zijn er in elk geval drie, misschien wel vier, die dat kunnen, als ze willen. Ik doe in elk geval mee, als jullie me zouden vragen.

-- 
Met vriendelijke groet,
Anthon Keuchenius

Hillridge

2 opmerkingen:

  1. wel een aardige suggestie om journalisten als sidekicks in te schakelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De collega' s hebben het helaas laten afweten -ik had ze ook niet gevraagd- maar ik ben bij Frans en Tineke mogen wezen pleiten voor hardere en directere vragen, plus een vorm van rekenschap. We gaan het zien, komende dinsdag, of ze er iets mee doen!

    In NRCHandelsblad afgelopen dinsdag trouwens een ondersteuning van mijn pleidooi voor rekenschap en hardere vragen. Hoewel, dat was ook weer een mening.

    Het valt me op trouwens Gerard, dat je je de laatste weken zo gedeisd houdt. Ik begrijp dat dat je is gevraagd door D66 en dat je je nu beter aan de fractiediscipline houdt. Terwijl ik daarom juist bijna op je ging stemmen!

    BeantwoordenVerwijderen