dinsdag 8 oktober 2013

achter de schermen (31)

De koffie is ook heel slecht bij Bastion, zegt de directeur van de aannemer van het woningbouwproject. Nee, we zijn ontwikkelaar, een aannemer is weer iemand anders, wordt de journalist gecorrigeerd. En nog wat minder vleiende bewoordingen over buurman Willems vliegen over de borreltafel, opgezet ter gelegenheid van de start van de bouw van 100 nog wat woningen, grenzend aan het landgoed van heer Willems, eigenaar van hotelketen Bastion, die die woningbouw lang tegenhield, maar nu toch moet zwichten. Ik zal het maar niet opschrijven, die dingen die u over Bastion zegt, murmel ik nog wat.

's Ochtends ook al, had ik de dokter aan de lijn. Over het nieuwe gezondhedscentrum aan de bosrand, hoe dat gaat heten. Bosrand dus, net als de school die er ooit stond. En het ligt ook aan de rand van het bos, voegt de dokter toe, mooi in het groen. Zodat de mensen direct het bos kunnen inlopen na een slecht bericht, grapt hij nog wat. Dat zal ik maar niet opschrijven, murmel ik weer. Waarom niet eigenlijk, wat is dat toch voor zelfcensuur?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten